Грали на pc

Шлях aeon must die! до релізу виявився тернистим. На наступний день після анонсу на state of play в 2020 році розігралася справжня драма. У стінах естонської студії limestone games класичні проблеми з переробками доповнювалися звинуваченнями в навіженні начальства, невиплаті зарплат і загальній токсичній атмосфері. І здавалося вже, що гра може не дістатися до релізу. Це засмучувало, адже трейлер був хороший: соковита картинка, запам’ятовується візуальний стиль, захоплююча (з боку) бойова система. Не знаю, чи вирішилися проблеми в студії, але проект все-таки вийшов. У ньому є майже всі епізоди з дебютного ролика, тобто на ринок не викинули обрізок з думкою “хоч щось”. Інша справа, що трейлери можуть бути оманливі.

Армада порожнечі-грізна галактична сила. На чолі з імператором еоном вона змітає всіх на своєму шляху. До тих пір, поки один з воєначальників не зраджує грізного правителя. Смертельний удар майже вбиває еона. Майже. Він встигає вселитися в тіло протагоніста, і тепер готовий нести покарання за подібну зухвалість.

Всесвіт aeon must die! змальована загальними мазками, які показують масштаб, але не дуже-то занурюють гравця в деталі. Світ великий, але конфлікт здається містечковим. Занепалий імператор прагне помститися кривдниці айворі, стираючи в порошок кожного, хто посміє встати на шляху. Характер у нього прескверний: всіх оточуючих еон вважає виключно нікчемами, і будь-кому, хто поставить його авторитет під сумнів, тут же ламає обличчя. Так він звик існувати століттями.

Але на цей раз оболонка з раси зіркоподібних не втратила власного розуму, тому еон змушений ділити одне тіло з «черню» з дивно стійкою волею. Класична ситуація, з якої при вмілому підході можна вичавити прекрасну динаміку відносин між персонажами. Але не у випадку з aeon must die! сам імператор не позбавлений харизми, але нудний як особистість. Більшу частину гри він з винятковим пафосом підкреслює власну велич. Зіркоподібний же в основному мовчить. Лише зрідка гравцеві дають можливість вибрати репліку для оболонки. Як правило, ви можете або підтримати гнівний запал еона, або постаратися його втихомирити. Відповіді впливають на фінал, але не на розвиток гри.

З точки зору пристрою вона елементарна. Aeon must die! – зовсім не лихий beat ‘ em up в дусі streets of rage, як можна помилково подумати по трейлеру. Вона куди ближче до файтингу, в якому змішалися як вдалі, так і кепські ідеї. Як правило, на арені з п’ят супротивників, але бійки проходять виключно в форматі один на один. Поки ви мутузіте суперника, його друзі стоять осторонь, милуючись видовищем, і часом лише опосередковано втручаються, завдаючи підлий удар з трибун. Як тільки ворог переможений, його місце займає наступний. І так до переможного кінця.

Формат діалогів між боями дивний-картинка в крихітному віконці, зате текстове поле на половину екрану

В грі немає нічого, крім поєдинків. Вибираєте сюжетне або додаткове доручення (відмінностей між ними немає), читаєте чергову пафосну суперечку імператора з невиразним ворогом, вставляєте свої п’ять копійок і відправляєтеся на арену. Просту статичну арену без натяку на динаміку. Якщо пощастить, в якості вступу до битви помилуєтеся поїздкою на байку — ці міні-сценки вийшли красивими.

Бойова система нехитра. Бійці навіть не вміють стрибати. Є два типи ударів, на яких будуються комбінації і прийоми, ухилення і короткочасний блок. Навіть для простого захисту від ударів необхідно підгадати час, а вже вікна для контратаки не більш щадні, ніж в який-небудь dark souls (вставити недоречне порівняння з «душами» — зроблено).

Посилює справу, як не дивно, візуальна стилістика. З боку aeon must die! виглядає цікаво, особливо для шанувальників аніме. Удари і виглядають, і відчуваються соковито — прямо-таки відчуваєш, з якою люттю еон обрушує на суперників лавину смертельних прийомів. Але пропуск кадрів анімацій в боях, де ваша єдина можливість захиститися побудована на таймінгах-погана думка. Особливо з урахуванням того, як жорстко гра карає за помилки.

Контратака виглядає ефектно. Якщо зумієте підгадати момент

Тут немає звичної шкали життів, її замінюють показники охолодження і розігріву. З двох видів ударів, про які я вище згадував, один підвищує температуру, а інший-знижує. Вороги, в залежності від типу, теж схиляють чашу терезів в одну зі сторін. Ваше завдання-тримати баланс. Якщо градусник впаде до нуля або проб’є стелю, еон переходить в критичний стан. Повернутися в норму можна, якщо привести температуру в нейтральне положення, використовуючи відповідні прийоми. Якщо до цього пропустите єдиний удар-нокаут. Але зовсім не кінець гри.

Імператор з вигуком ” я вічний!”повернеться в стрій, а ви втратите одиницю волі. З кожним таким ураженням еон все ближче до того, щоб зломити свідомість зіркоподібного. А відновити волю можна двома шляхами. Перший варіант-вистежити суперника, який зумів укласти героя, і нав’язати реванш. Задумка чимось нагадує кровну ворожнечу з shadow of mordor, але втілена куди простіше. Інший шлях-викликати на бій самого імператора у власній підсвідомості, поставивши на кін честь — валюту для відкриття нових прийомів. Втім, заробляються очки прокачування так повільно, що витрачати їх зовсім не хочеться.

Важливо пам’ятати, що навіть коли воля обнулиться, гра не закінчиться. Грубо кажучи, вона переходить в» легкий ” режим, жертвуючи позитивним фіналом. Свідомість зведорожденного пропадає, як і необхідність збирати честь для розвитку — вам тут же відкриваються всі бойові вміння. Що обґрунтовано з точки зору історії, але для гравця перетворюється на дурну дилему: або потіти заради умовного щасливого кінця, або на самому початку злити дев’ять боїв, щоб далі не паритися і досхочу ламати ворожі обличчя.

Спостерігачів, що заважають бою, можна на час збити за допомогою байка. Але як же незручно активувати цю здатність

Але ж з часом гра простіше не стає. Вороги частіше користуються потужними прийомами, а з трибун прилітає все активніше. На деяких аренах включаються» модифікатори”: то вам поле зору обмежать, то температура тіла буде постійно повзти до одного з полюсів, то значення градусника буде періодично полярно змінюватися (були близькі до перегріву, як раптом вже замерзаєте). Ах так, ухилення знижує температуру, а успішний блок-підвищує. Але певні прийоми суперника не можна відобразити в принципі, тільки ухилитися. Складаємо два і два: якщо ви майже замерзли, то спроба уникнути шкоди все одно призведе в критичний стан.

Спроба ж відіграти хорошого хлопця перетворюється в поступово ускладнюється виступ фокусника. Спочатку ви жонглюєте двома предметами, потім трьома, потім встаєте на кульку, задираєте одну ногу, а в підсумку зовсім стрибаєте на голову. В цей час за спиною стоїть кат і за найменший прорахунок б’є різками.

Апофеоз фрустрації-битви з босами. Так, боси красиво виглядають і унікальні як противники. Тільки ось вас кидають проти невідомого і сильного ворога, який буквально парою ударів здатний відправити в нокаут. Поки ви зрозумієте, як правильно битися, кілька одиниць волі вже втрачені. Зуміли перемогти? молодці! і знову вибір: або знищити суперника, повернувши волю і заробивши очок розвитку, або зробити ще один крок до кращого фіналу. У другому випадку, крім морального задоволення, вам підкинуть вельми сумнівний пасивний бонус.

Згори у вогні люті!

Ви можете в кінцевому рахунку вивчити навик, що дозволяє миттєво приводити температуру в норму. Тільки ці вміння знаходяться в самому кінці гілок розвитку, до них ще дістатися треба. В принципі, гойдатися можна і швидше-додаткові очки накидають за проходження битв на рейтинг ss. Для цього бій треба провести без п’яти хвилин ідеально. Загалом, знову потіти. Мораль цієї байки така: забудьте про мораль в сюжеті aeon must die!, щоб непогано провести час. Адже бої без сумнівних обмежень дійсно дарують задоволення.

* * *

Безумовно, спроба накласти сюжетні обмеження на ігрові механіки заслуговує похвали. Адже саме красивий симбіоз історії і процесу, в якому одне без іншого не існує, і є той самий вищий пілотаж ігрового дизайну. Але в спробі освоїти складний прийом розробки в першій же грі limestone games пішла в круте піке.

переваги:

  • вивірена стилістика;
  • відмінно передане відчуття потужності в кожному ударі.

недоліки:

  • одноманітність;
  • цікаві ідеї вбиті неправильним балансом.

оцінка: 6,0/10

відео: