Танкери, що перевозять по морю нафту, газ і вугілля, відіграють важливу роль у світовому паливно-енергетичному балансі, однак один японський стартап бачить майбутнє, в якому такі судна будуть перевозити набагато чистіший вантаж. Судна проекту power ark компанії powerx призначені для транспортування відновлюваної енергії від вітряних турбін, розташованих далеко від берега, назад на сушу, що дозволяє їм максимально використовувати силу вітру, і відкриває нові можливості для їх установки.

Основна мета енергетичного проекту powerx-прискорити впровадження вітроенергетики в офшорних зонах, забезпечивши можливість її транспортування між двома будь-якими точками на землі. Офшорні * вітряні електростанції стають все більш значущою складовою в забезпеченні відновлюваною енергією, проте існує обмеження по можливості їх установки, оскільки турбіни повинні бути закріплені на морському дні.

Наприклад, haliade-x компанії ge, найпотужніша в світі офшорна вітрова турбіна, може працювати тільки на глибині до 60 метрів (200 футів). Ця проблема призвела до розробки нових типів плавучих турбін, наприклад, таких як ферма hywind scotland біля узбережжя шотландії.

Однак компанія powerx працює над альтернативним рішенням, зокрема, у своїй країні – японії, яка оточена глибокими прибережними водами і тому має обмежені можливості для будівництва морських вітряних електростанцій в безпосередній близькості від суші. Замість того щоб використовувати підводні кабелі для передачі енергії з віддалених ферм на берег, які досить дорогі в процесі будівництва і мають значний вплив на навколишнє середовище, компанія вирішила піти іншим шляхом і зайнялася проектування і розробкою морських суден, здатних транспортувати електроенергію.

Першим судном, яке буде спущено на воду, стане power ark 100. Це тримаран довжиною 100 метрів (330 футів), що працює на електриці і має запас ходу 300 км (186 миль). Біодизель забезпечить резервне живлення і надасть можливості подорожувати на великі відстані, можливо, навіть навколо земної кулі. На судні буде встановлено 100 акумуляторів, ємністю 220 мвтч, що за словами компанії, достатньо для забезпечення енергією близько 22 000 японських домогосподарств протягом одного дня. Стартап powerx тільки що уклав угоду з найбільшою японською суднобудівною компанією imabari для побудови першого прототипу, яке планується завершити в 2025 році.

В рамках тієї ж заяви, зробленої раніше в цьому місяці, imabari shipbuilding також зобов’язалася інвестувати мільярд ієн (8,86 млн доларів сша) в розвиток powerx, що забезпечить допомогу в розробці power ark 100. У стартапу є плани по створенню більших версій-150-метрового (500 футів) power ark 1000 і 220-метрового (721 фут) power ark 3000, а також власного заводу з виробництва акумуляторів для оснащення цих суден батареями, необхідними для транспортування енергії.

Завод під назвою project: max буде побудований в японії і буде виробляти акумуляторні батареї для використання в судах powerx, а також готові модулі для електромобілів і систем зберігання енергії. Планується, що до 2024 року виробнича потужність заводу складе 1 гвтч на рік, а до 2028 року його масштаби збільшаться до 5 гвтч.

“реалізація декарбонізаційного соціуму є важливим завданням, яке повинні вирішити суднобудування і судноплавна промисловість”, – говорить президент imabari shipbuilding юкіто хігакі. “ми розглядаємо цей альянс як відмінну можливість для imabari shipbuilding інвестувати кошти, а також співпрацювати з powerx, яка береться за вирішення цього завдання з підходом, відмінним від існуючих в суднобудуванні і судноплавстві. Ми з нетерпінням чекаємо співпраці з powerx для розробки нових ідей, які можуть зробити внесок у розвиток нашого суспільства”.

Powerx-створення нових технологій транспортування енергії. Швидке впровадження відновлюваних джерел енергії.