Задумливе обличчя, «ботан» в окулярах, закочені очі — ці та багато інших мультяшні зображення людського обличчя стали скороченням для опису складних емоцій, які ми найчастіше використовуємо в цифровій комунікації з цілого ряду причин. Емодзі не тільки економлять час і знімають напругу в діалозі, але і буквально описують те, для чого ми самі не можемо знайти слів. Але чи підходять вони для комунікації, пов’язаної з роботою?

Вчені з університету уейна в детройті задумалися про те, як чоловіки і жінки по-різному сприймають смайлики в одержуваних ними повідомленнях. Відповідно до теорії “схильності до емоційного негативу”, люди більш чутливі до негативних емоцій на обличчі, ніж до позитивних. А деякі дослідження показали, що жінки мають ще більший емоційний негативний ухил, ніж чоловіки. Можливо, ці уявлення також поширюються і на сприйняття емодзі.

У дослідженні, нещодавно опублікованому в журналі computers in human behavior, вчені вирішили визначити, якою мірою стать впливає на інтерпретацію емоцій на обличчі людини. Вони відібрали 299 студентів у віці від 17 до 35 років у великому університеті середнього заходу і показали їм 70 популярних емодзі, які передають цілий ряд емоцій — позитивні, негативні, нейтральні або неоднозначні. Учасників запитали, як саме вони сприймають зображення.

Дослідження показало, що жінки схильні сприймати емодзі більш негативно, ніж їхні колеги-чоловіки. Відмінний приклад-емодзі»задумливе обличчя”. Чоловіки вважають це злегка позитивним, а жінки — злегка негативним. Крім того чоловіки, які брали участь у дослідженні, повідомили, що використовують в середньому емодзі в робочих чатах приблизно в 30% випадків, в той час як жінки в середньому в 24% випадків.

В результаті вчені припустили, що ця відмінність у використанні емодзі може бути частково пов’язано з тим, що чоловіки частіше, ніж жінки, використовують смартфони в практичних цілях, наприклад, для того, щоб задати питання колезі. Хоча жінки зазвичай використовують свої смартфони для соціальних цілей, таких як спілкування з друзями та родиною. Таким чином, для чоловіка емодзі в чаті з колегою-це просто випадковість, в той час як жінка може вважати таку поведінку недоречним в робочій атмосфері.