На початку вересня видавництво square enix надало пресі можливість ознайомитися з короткою демоверсією гри marvel’s guardians of the galaxy . На заході побувала і редакція gamemag.ru.

Останнім часом за eidos montreal закріпилася вкрай неоднозначна репутація. Створила deus ex: human revolution студію понизили до підмайстрів crystal dynamics .

Guardians of the galaxy не є винятком. Очевидно , що в основу лягли напрацювання для marvel’s avengers , проте студія всіма силами намагається дистанціюватися від великого брата, роблячи акцент на рольовій складовій і тактичному геймплеї.

В демоверсії вартові галактики (пітер “зоряний лорд” квілл, ракета, дракс, гамора і грут) прибувають на базу “корпусу нова” (міжгалактична поліція у всесвіті коміксів marvel ). Однак станція зустрічає найманців тишею. Трохи пізніше з’ясовується, що організацію вивів з ладу якийсь культ, з яким п’ятірці героїв і належить вступити в бій.

Кожна місія починається на космічному кораблі ” мілано “, який є штаб-квартирою вартових. По ньому дозволено побродити в пошуках численних пасхалок, поспілкуватися з напарниками по душах, а також підготувати екіпіровку до бою.

Діалоги є важливою складовою guardians of the galaxy, але реалізовані вони трьома різними способами, що іноді збиває з пантелику. У стандартних діалогах є до чотирьох варіантів відповіді, які прикріплені на одну з кнопок геймпада. Персонажі також спілкуються один з одним на місіях, і тоді вибір реплік здійснюється бамперами.

Є і третій варіант діалогів – ульта пітера квілла, яку можна активувати в бою. Виглядає це як сеанс тімбілдінга: вартові збираються в купку і діляться своїми враженнями. Визначивши настрій загону, зоряного лорда повинен вибрати одну з двох мотиваційних промов, яка буде обіграна музичною композицією, що звучить в розпал бою.

Якщо слова підібрані правильно – всі вартові отримають бонус до втрати. А якщо квілл помилився, то посилять тільки його. Проблема в тому, що тут репліки також вибираються інакше (відхиленням стіка і натисканням кнопки підтвердження). Через це можна помилитися з варіантом, втративши бонус.

У міру просування по історії правоохоронці будуть постійно сперечатися. І розвиток тих чи інших подій залежить від гравця. У демоверсії був представлений такий момент: квілл може втрутитися в радіопереговори ворогів, переполошивши їх, або промовчати, скориставшись елементом несподіванки.

Прокачування вартових галактики представлена в спрощеному вигляді. Беручи участь в боях, квілл отримує досвід. У кожного персонажа є своє древо навичок, тому доведеться думати, посилити напарника або зоряного лорда.

За рівнями також розкидані різні ресурси і верстаки. З їх допомогою необхідно купувати перки, що дають постійні бонуси. Крім того, можна знайти схованки з костюмами, що змінюють зовнішній вигляд героїв.

Головним козирем guardians of the galaxy повинні були стати бої. У теорії все звучало вкрай цікаво: напарники під управлінням ші самостійно б’ються, а пітер квілл роздає їм команди, літаючи по арені і обстрілюючи ворогів з бластерів з елементальною втратою. Однак ціла серія прорахунків розробників привела до того, що будь-яка сутичка перетворюється в некерований хаос.

На полі бою гравцеві доступні два колеса умінь. Перше-це активні навички напарників, які потрібно комбінувати один з одним. Скажімо, грут пускає коріння, знерухомлюючи групу ворогів, після чого ракета кидає в них гранату.

На аренах також розкидані об’єкти, з якими можуть взаємодіяти вартові. Так, дракс вміє кидати у ворогів бочки з паливом, а гамора – обрушувати на ворогів висить на крані вантаж.

У зоряного лорда є і власне колесо умінь. Він може недовго літати на ракетних черевиках, обрушити шквал пострілів, завдати удару по площі і так далі. Крім того, у міру проходження гравець отримує можливість змінювати елементальний шкоди бластерів (вогонь, лід і так далі).

Багато цікаві задумки нівелює посередній дизайн арен. По-перше, вони дуже маленькі, тому залишатися поза досяжністю ворогів вкрай складно. По-друге, eidos montreal любить влаштовувати бійки в тісних коридорах, через що місцеві механіки просто ламаються. В одному місці квілл після активації ракетних черевиків взагалі застряг, не маючи можливості пролетіти в дверний прохід.

Крім того, вороги постійно кидають невеликі паралізуючі міни, які не тільки боляче б’ють зоряного лорда, але і здатні оглушити напарників. Снаряди можна нейтралізувати, ось тільки прицільну стрілянину в guardians of the galaxy не реалізували, а у бластерів сильний розкид.

Фіксація прицілу на цілі погано працює, тому доводиться підбігати впритул, попутно отримуючи стусани від супротивників. Так, квілл здатний дати кулаком по зубах кривдникові, але це є крайнім варіантом, бо персонаж досить кволий.

З керуванням на геймпаді розробники теж напортачили. Колесо умінь квілла відкривається після натискання на лівий стік. Якщо персонаж рушить, воно закриється, а якщо стояти на місці, його швидко заб’ють до смерті. Крім того, після кожного використання навички у зоряного лорда врубается глобальний відкат.

В результаті складається ситуація, коли гравець буде ігнорувати здібності квілла, використовуючи по відкату всі навички напарників. Тут теж є проблеми, бо на головгероїв активно насилають жирних ворогів, які захищені непробивними щитами. Знімати їх потрібно за допомогою здібностей грута і ракети, тоді як навички зоряного лорда і гамори шкоди їм не завдають.

На це накладається любов розробників розставити ворогів на недоступних платформах, куди квілл не може долетіти. І майже будь-яка сутичка перетворюється на купу-малу, де неможливо що-небудь контролювати. Найпершу битву редакція gamemag.ru перезапускала разів п’ять. Судячи зі стримів колег, проблеми виникли не тільки у нас.

Очевидно, що арени необхідно було робити більш масштабними, а не запихати натовп ворогів і п’ятірку героїв у вузькі простори. Крім того, незрозуміло взагалі, чому ракетні черевики стали окремим навиком квілла, бо це негативно позначається на маневреності персонажа.

Повноцінний висновок по півгодинної демоверсії guardians of the galaxy зробити вкрай складно. У гри є потенціал, ось тільки спірні рішення розробників цілком можуть нашкодити їй. Але будемо сподіватися на краще.

гра marvel’s guardians of the galaxy виходить 26 жовтня 2021 року на pc, xbox one, xbox series x|s, ps4, ps5 і nintendo switch (стрімінг).