Не так давно google випустила бета-версію оглядача chrome 94, в яку розробники інтегрували нові веб-стандарти для поліпшення ігрового процесу в браузері. Готується до запуску api-інтерфейс webcodecs зробить простіше і швидше хмарні ігри, а експериментальний webgpu допоможе розробникам браузерних ігор оптимізувати використання обчислювальних потужностей призначених для користувача комп’ютерів.

Зображення: alex castro / the verge

Webcodecs являє собою api-інтерфейс, призначений для надання розробникам поліпшеного доступу до кодеків кодування / декодування відео, які є частиною браузера і використовуються для обробки відеопотоків. Хоча в chrome вже реалізовані інструменти для відтворення відео, вони не завжди підходять для використання в хмарних іграх, для яких важливим моментом є зниження часу затримок при передачі. Webcodecs призначений для спрощення і прискорення виведення вхідного відеопотоку на екран, можливо, за рахунок апаратного декодування. Теоретично новий api дозволить підвищити продуктивність на повільних комп’ютерах, для власників яких хмарні ігри можуть бути затребуваною послугою.

Що стосується webgpu, то він дасть веб-розробникам більш широкий доступ до графічних потужностей призначених для користувача комп’ютерів, дозволяючи використовувати вбудований графічний api пристрою (аналогічним чином працюють metal від apple, directx 12 від microsoft або vulkan). Простіше кажучи, розробникам буде легше взаємодіяти з відеокартою пристрою безпосередньо, уникаючи необхідності проходження інших рівнів, на яких може сповільнюватися швидкість роботи. Передбачається, що webgpu є версією webgl нового покоління і дозволяє розробникам використовувати структуру opengl. У майбутньому ця технологія повинна спростити створення запускаються в браузері графічно насичених ігор, задіявши для цього всі можливості графічних процесорів поточного покоління.

Відзначимо, що обидві технології виявляться корисними не тільки для створення ігор. Свою зацікавленість у використанні webcodecs для відеоконференцій висловлювала компанія zoom, а webgpu підходить для рендеринга 3d-моделей в браузері або прискорення машинного навчання. Обидві технології розроблені консорціумом w3c і є відкритими стандартами, тому вони вже почали тестуватися в деяких інших браузерах. Згідно з наявними даними, webcodecs стане частиною стабільної версії chrome 94, тоді як webgpu є більш експериментальною технологією, тестування якої триватиме до початку наступного року.