14 жовтня нарешті вийшов один з найбільш спірних проектів цього року – Fallout 76, а значить вже зараз ви можете прийняти участь в кривавій бійні в антуражі постапокаліптичного сеттінга. Для цього у вас навіть немає необхідності качати Fallout 76, просто зайдіть на будь-який з ігрових форумів у тематичну гілку нового проекту Bethesda і обов’язково натрапите на епічні міжусобиці між олдфажными гравцями і геймерами, які вважають новий «Фоллыч» закономірною щаблем у розвитку серії. Такий вже закономірною? Неоднозначне питання, тому щоб відповісти на нього ми вирішили згадати історію серії Fallout.

Fallout (1997)

Неофіційними роком народження великий постапокаліптичній серії вважається 1994 рік, коли визнані майстри рольового жанру вирішили взятися за створення неофіційного сиквела гри Wasterland. Вже тоді, майже чверть століття тому, був закладений фундамент серії Fallout – вражаюча свобода вибору, відкритий і наповнений різними за гидотною мутантами і жадібними людьми світ, а також квести, часто ставлять гравців перед неоднозначними моральними дилемами.

Окремо варто відзначити варіативну систему прокачування SPECIAL і наявність унікальних перков, причому прокачування впливає не тільки на рівень живучості або шкоди, але і відкриває нові діалогові гілки разом з нестандартними варіантами рішення квестів. При цьому розробники навіть врахували таку деталь, як рівень інтелекту, який при мінімальних значеннях перетворював гравця в рідкісного тугодума, який в діалогах може тільки безглуздо мукати. Реакція NPC на персонажа-ідіота – безцінна.

Серед інших особливостей можна відзначити безпрецедентний рівень жорстокості, загальний ретрофутуристиский дизайн і сюжет, кінцівка якого відчувається какприцельный удар бейсбольною битою по голові. Складно передати палітру емоцій, яку відчуваєш після усвідомлення сумного факту, що єдина нагорода за всі подвиги головного героя – вигнання з рідного будинку, Притулку 13.

Fallout 2 (1998)

Сіквел став саме тією самою грою, яка звела серію Fallout в справжній культ серед шанувальників рольових проектів. Для досягнення статусу легендарної гри Fallout 2 довелося «всього лише» звести в квадрат кількість можливостей і загальний, колосальний за мірками середньо статичних ігор в жанрі, рівень нелінійності.

Загальний базис гри залишився практично незайманим, але саме за рахунок підвищення кількості та якості вмісту сіквел на постійній основі потрапляє на перші місця в . Щоправда, у порівнянні з оригінальним Fallout, можна зазначити одна важлива відмінність – настрій гри стало менше гнітючим, кількість гумору на квадрантный метр багаторазово збільшилася і, на думку деяких шанувальників серії, пропала саме та атмосфера безнадії, яка немов липкий мед обволікала геймерів в Fallout 1997 року випуску.

История серии игр Fallout - Раньше было лучше? Fallout 2

Зав’язка сюжету Fallout 2 в цілому повторює оригінал і нам знову дістається роль обраного, якому належить чудова можливість врятувати від смерті рідну громаду, а заодно знайти проблем на свою п’яту точку.

З приємних і незвичайних особливостей – при загальній масштабності сюжету проходження Fallout 2 може зайняти 18 хвилин. Мистецтво спидрана у всій красі.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel (2001)

Перший удар по серцях шанувальників серії Fallout стався у 2001 році з виходом Fallout Tactics. Interplay, мабуть, подивившись на скромні продажі перших двох частин вирішили спробувати перенести гру в нішу тактичної стратегії з рольовими елементами. Плюси у вигляді варіативної боївки, повернення канонічної системи SPECIAL і навіть впізнаваний інтерфейс разом з сеттінгом не дозволяв пробачити самого головного упущення – практично всі рольові елементи і п’янка свобода дій було пущено під ніж. Втім, чого ще чекати від досить відома студії розробників, серед яких не було культових людей, які доклали руку до оригінальної дилогії Fallout.

История серии игр Fallout - Раньше было лучше? Fallout Tactics

Справедливості заради варто відзначити, що скромна нелінійність у грі все ж таки була присутня і фінал історії новобранця з Браства Стали розрізнявся залежно від вчинків гравця. Але на тлі іменитих частин серіалу, рідкісна варіативність дій Fallout Tactics відчувалася як знущання. Також в грі з невідомих причин вирішили злегка переробити сеттінг і розбавили ретрофутуристический дизайн зразками сучасної техніки. Як і слід було очікувати, для численних шанувальників серії Fallout це був останній цвях в кришку труни Fallout Tactics.

Fallout 3 (2008)

Коли Bethesda придбала права на франшизу Fallout до нової постапокаліптичній грі відразу пристав глузливий ярлик «Oblivion з гарматами». Порівняння не найвірніше, хоч вуха четверте «Древніх сувоїв» і виднілися з усіх боків гри, але в іншому Fallout 3 вийшов в чому унікальною RPG для Bethesda. Єдина проблема гри щодо минулих частин серії – це зовсім не ізометрія, а помітно знижений рівень нелінійності, де навіть сюжет був прямим як рейки. В якості представника серії Fallout, тріквел – гра середнього рівня, але якщо дати творіння Bethesda шанс, то у тривимірній пустоше можна було легко загубитися на так 70 годин.

Найголовніша перемога команди Тодда Говарда – світ, який повнився від цікавих історій і унікальних локацій, а що вже говорити про види зруйнованого Вашингтона, який досі не має аналогів в ігровій індустрії. Далеко не всі квести відрізнялися варіативністю, але були і такі моменти, які можна з усією відповідальністю занести в скарбничку найкращих моментів в гральної індустрії. Наприклад, завдання в хмарочосі Темпени, де гравець міг власними руками зруйнувати ядерним вибухом невелике містечко лише з-за того, що він «псує пейзаж» прошарку пихатих аристократів.

История серии игр Fallout - Раньше было лучше? Fallout 3

Окремо варто згадати кілька радіостанцій і неповторного провідного Три-дог-найта (для більшої автентичності читати голосом Бориса Репетура). Це лише крихітна деталь, яка додавала гостроти грі і наділяла Fallout 3 власним обличчям, нехай і багато в чому не схожою на легендарну дилогію.

Fallout New Vegas (2010)

Fallout New Vegas – це чудовий приклад, що створення того самого «Фоллаута» не завадить ні ізометрія, ні навіть вид від першої особи. Адже сама основа серії і світ, повний цинічного гумору та пригод в New Vegas були зведені в абсолют і практично не поступалися культової дилогії. За своєю суттю гра Fallout New Vegas була багаторазово покращеною версією RPG від Bethesda. Взявши за основу звичні геймплейні механіки розробники з Obsidian значно розширили можливості гри і значно збільшили не тільки кількість, але і якість контенту.

Наприклад, з’явилися повноцінні напарники, які відрізняються власним характером і завжди готові нагадати головному героєві, що він та ще меркантильна сволота або істинний святоша. Так як створенням гри займалися батьки серії Fallout, то лор гри повністю відповідав історії постапокаліптичній всесвіту. До того ж змінилося і сам настрій гри в порівнянні з Fallout 3, так як взамін гнітючого і пафосного світу ми отримали по-справжньому «Дику пустку», де фріки всіх мастей, велика кількість цинізму і чорного гумору сусідять з садисткою жорстокістю.

История серии игр Fallout - Раньше было лучше? Fallout New Vegas

До речі, сюжет про Кур’єра, який волею доль повинен взяти участь у найбільшій бійці на території постапокаліптичного Лас-Вегаса хоч і приводив до кінцівці в одній і тій же локації, але способів досягнення фінальної риси надавалося величезне кількість. Знову ж таки – канони серії Fallout були з любов’ю дотримані.

Fallout 4 (2015)

Нові часи вимагають прийняття нових рішень, іноді навіть занадто спірних нових рішень. Якщо триквел від Bethesda фанати серії ігор Fallout зустріли уїдливою критикою, але зціпивши зуби продовжували грати, то четверта частина стала оглушливим провалом, на думку численних шанувальників франчайза. Справа в тому, що Тодд Говард в Fallout 4 послідував сучасним трендам і вирішив створити «гру для усіх». Гравці в Minecraft могли вдосталь розважитися з будівництвом міст, фанатів лута чекали гори предметів і одна з найбільш сучасних систем крафтінга в гральної індустрії. Не забули і про шанувальників шутера, підтягнувши до прийнятного рівня бойову складову.

Але за численні ігрові механіки довелося поплатитися самим головним, визначальним моментом для всієї серії – позамежної нелінійністю. У Fallout 4 спростилися діалоги (зате протагоніст нарешті знайшов голос), система прокачування і навіть квести. Рідкісні дійсно інтригуючі і креативно написані завдання зводяться практично завжди до масового геноциду супостатів.

История серии игр Fallout - Раньше было лучше? Fallout New Vegas

Втім, якщо абстрагуватися від культових частин серії Fallout від гри, можна отримати задоволення, адже ніхто не створює настільки деталізованих і повних унікальних локацій світів, як Bethesda. До того ж ніхто не заважає скачати моди на Fallout 4 і наблизити гру до легендарної дилогії.

Fallout 76 (2018)

Повертаючись до початку статті, варто визнати, що Fallout 76 – це закономірний підсумок розвитку серії, але якщо тільки по баченню Bethesda. Студія Тодда Говарда має власний погляд на легендарний постапокаліптичний франчайз і завжди приймала неоднозначні рішення, що змушують горіти праведним полум’ям серця шанувальників. Елементи виживання, ще більш спрощені рольові елементи і акцент на мультіплеере – подібного результату слід було очікувати від Fallout 76.

Добре це чи погано – кожен вирішить для себе сам, але в будь-якому випадку у фанатів нелінійного Fallout досі залишається можливість повернутися на пустки в оригінальній дилогії або зайти на простори постапокаліптичного «Нового Вегаса».

Джерело: http://linkomania.com.ua/