RDR 2 нарешті вийшла. Не дивлячись на завищені очікування фанатів і високу планку, яку поставили перед собою розробники – гра вийшла шедевром. Сотні позитивних рецензій, оцінок, новин і грошей посипалося на Rockstar. У переддень її виходу багато сайтів, і наш не виняток, писали достатньо інформації і знаходили факти про RDR 2 , як про майбутнє хіті.

Однак за кілька днів до її виходу на сайті Kotaku опублікував велике розслідування за авторством творця книги про ігровій індустрії «Кров, піт і пікселі» Джейсона Шрейера, про великих переробках серед розробників гри ( іншими словами– кранчах). У ньому він спробував выяснеть те, які умови праці у відомій компанії. Ми відібрали найцікавіше з розслідування Kotaku.

З чого все почалося?

Прецедентом стала заява глави Rockstar Games Дена Хаузера в одному з інтерв’ю, де він з відтінком гордості і пихатості заявив, що його співробітники часом працюють над грою за 100 годин в тиждень. Це до, речі, є незаконним і суперечить трудовому кодексу. Хаузер в свою чергу потім виправлявся кажучи, що мав на увазі тільки себе і його команду сценаристів.

Однак у студії вже були подібні проблеми в минулому, і слова її голови спонукали Шрейера провести розслідування, в якому він поговорив з 34-ма нинішніми співробітниками компанії, і з 43-ма колишніми, а також взяв інтерв’ю у Дженіфер Колб – начальниці за паблишингу Rockstar.

Майже всі респонденти попросилися залишитися анонімним метою того, щоб їх не звільнили. А деякі, висловили позитивні відгуки про студії вирішили, що тоді читачі подумають, що студія багато чого приховує.

Не розкривай сюжет, геймплейні деталі, і що працюєш по 60 годин

За даними, які надали Rockstar Kotaku, в середньому робочий тиждень за період створення RDR 2 становила від 42-45 годин. Однак мова йшла про всій Rockstar, а не тільки про команду, яка трудилася над вестерном. Так, може у тих, хто підтримує GTA Online так і є, і цим вони в середньому перекривають високі показники тих, хто працював над вестерном.

У студі робочий день за запевненнями співробітників відстежується за допомогою програми BugStar, створеного для відстеження та виправлення багів, де вони реєструю його початок і кінець. І якщо твій робочий показник за тиждень був менше 40-45 годин – тебе можуть викликати на неприємну розмову з начальством.

GTA V постер

Так, в період створення GTA V всі ті, у кого робочий день становив менше 60 годин в тиждень, позначався в реєстрі словом «Under» – то є недоробка. Причому працює із-за політики секретності, щоб факти про новий проект не витекли в інтернет, потрібно завжди в офісі. Робота на дому дозволяється тільки за медичними показаннями проблем здоров’я.

It been a hard day’s night and I been working like a dog….

Рокзвезды повідомляють, що іноді переробки виправдані тим, що за них співробітники одержують більшу грошову компенсацію. Що ж це правда, але з підступом, адже все залежить від фінансової успішності гри. Так, після релізу першої RDR співробітники, у яких були кранчі, отримали п’ятизначні додаткові виплати. А ось після виходу Max Payne 3, який не окупив себе співробітник не отримали за свої кранчі взагалі нічого.

У студії працівники діляться на тих, хто отримує фіксовану ставку і ті, хто отримує погодинну оплату. Між зарплатою цих працівників велика прірва. Так, щоб співробітник молодшого ланки отримав еквівалентну суму фіксованого окладу, він повинен працювати по 70-80 годин на тиждень. Але, співробітники з фіксованою ставкою, які офіційно визнані більш цінними, за кранчі в Rockstar не отримують нічого…

Хоч абсолютно всі співрозмовники Шрейера спростовували хвальковите вислів про «100 годин в тиждень», деякі стверджують, що траплялися випадки 80-ти годинному робочому тижні – це 11 годин на день, 7 днів в тиждень.

Культ кранча і страху в Rockstar

Багато співробітники розповідають, що в студії дійсно панує культ страху. Так, вони побоюються, що якщо під час візиту Сема або Дена Хаузера в офіс їх не буде на робочому місці – то з них знімуть всі бонусу, які вони набрали. Тому, навіть якщо вже зробили всю роботу вони безцільно сидять в офісі за комп’ютерами, і роблять вигляд, що працюють в очікуванні приходу начальства(як це знайомо всім нам в країнах СНД).

Інша справа – самі розробники. Багато співробітники Rockstar вважають, що гарна оцінка праці це те, скільки часу ти просидів в офісі, особливо якщо у тебе висока посада. Тобто якщо ти йдеш раніше людей, які переробляють з принципу, то ловиш на собі косі погляди і плітки, що ти не гідний свого місця і тебе треба звільнити. Деякі співрозмовники Kotaku впевнені, що у багатьох співробітників студії розвинувся Стокгольмський синдром, коли заради роботи ти опиняєшся від свого повсякденного життя, хобі та захоплень, і тиснеш на всіх, хто з тобою не згоден.

Rockstar

«Ідеал існує і це наші ігри» – брати Хаузеры

У чому кранчі в Rockstar пов’язані з високою планкою ігор і прагнення братів Хаузеров до ідеалу. Давайте визнаємо, що ігри від студії дійсно виходять чортовими хітами останні кілька років. Однак це привід до того, що ми описали вийшли, або наприклад, ось ще факти про переробках в Рокстар:

  • Під час роботою над RDR з-за 70 годинному робочому тижні в компанії з’явилася своя внутрішня служба прання одягу, так як багато хто не встигали стежити за собою.
  • RDR2 створювалася 8 років і часто перероблялася з нуля, коли, наприклад, Ден Хаузер заявив, що гра вийшла невеселою. Або коли виявилося, що в Mafia 3 є місто з такою ж назвою як в RDR2 – Нью Бордо. За розпорядженням начальство його повністю перейменували з перемальовуванням текстур і переозвучкою вже готового матеріалу.
  • Період створення Max Payne 3 в студії негласно називають «марш смерті», адже практично всі працювали 6 днів з 9 до 23 кожен день. Один з інтерв’юерів Kotaku визнав, що не пам’ятає деталі свого життя в період створення цієї гри.

 

Справедливості заради…

Справедливості заради відзначимо, що не дивлячись на кранчі в Rockstar – абсолютно всі співробітники обожнюють RDR2 та наполегливо просять не бойкотувати гру. Практично всі співробітники люблять свою роботу і називають створення нового вестерну одним задоволенням, а керівництво розуміє свої помилки і намагається їх виправляти потроху. Наприклад, RDR2 створювалася легше, так як над грою працювали абсолютно всі підрозділу студії, розподіляючи навантаження. Про зміни в політиці говорять всі респонденти.

Red Dead Redemption 2

Як уклав сам автор матеріалу – ситуація зі студією неоднозначна і називати керівництво Rockstar демонами не можна, проте це не скасують факт кранчів. Можливо, як заявив представник CD Project red в одному інтерв’ю – кранчі це жертва заради мистецтва створення культової відеогри. Вирішуйте самі так це чи ні.

Читайте також інші матеріали по RDR2: і .

Джерело: http://catalog-security.com.ua/