Нараховано винагороду

Цей матеріал написаний відвідувачем сайту, і за нього нараховано винагороду.

Зовсім недавно я розповідав про такі ігри як:

S. T. A. L. K. E. R. Shadow of chernobyl. Частина перша, друга, третя, четверта, п’ята, шоста

S. T. A. L. K. E. R. Clear sky. Частина перша, друга, третя, четверта

Anno 1404

Якщо пропустили – можете прочитати.

Отже, приступимо до заключної статті за «покликом прип’яті».

З розмов можна підкреслити дуже багато корисної інформації як для виконання якихось завдань, так і просто про навколишній світ. А ночами на полювання виходять мутанти, яким переписали інтелект і підправили поведінку, щоб кожен хід став більш індивідуальним і унікальним. Собаки тепер більш зграйні тварини, кровососи більш хитрі і все такі ж стрибучі. До того ж ігровий звіринець нарешті поповнився двома цікавими представниками.

Перший – це химера-двоголовий величезний нічний хижак, вбити якого поодинці – це я вам скажу не просто. Зустрічається в грі всього пару раз, причому за місіями, але зате обидва епізоди дуже напружені і запам’ятовуються. Другий-це бюрер-дрібний карлик в плащі, як ніби-то бандит. В цілому по поведінці схожий з полтергейстом, мешкає у всяких підвалах та інших темних локаціях, вміє піднімати в повітря і жбурляти досить важкі предмети, а ще постійно намагається вирвати у героя зброю, в результаті на героя сильно знижується витривалість. Ну або все-таки вириває стовбур, а потім кидає його власнику в лоб. В принципі бюрер-мутант класний, якби не одне але. Береш в руки ніж, підходиш до нього впритул і ось він вже тобі нічого практично не може зробити.

Коротше життя в зоні стала більш живою. Дегтярьов постійно натикається на сліди всяких подій або на самі події. То собаки гризуться з кровососом, то сталкери з кимось там перестрілюються, це, вже не кажучи про те, що хтось сидить там на привалах, хтось кудись йде.

До купи a-life стала набагато краще працювати на мікро-рівні. Після перестрілки якийсь час бійці не поспішають прибирати зброю, потім методично добивають поранених супротивників і допомагають союзникам, після чого обшукують трупи на предмет всяких корисних і дорогих ніштяків, і йдуть далі у своїх справах.

Весь ігровий процес побудований навколо тези про те, що треба зменшити кількість екшену на екрані, а самі сутички зробити більш різноманітними, небезпечними і запам’ятовуються, і «поклик прип’яті» з цією програмою справляється відмінно. Бої тут сильно різняться в залежності від умов навколишнього середовища. Вдень справа відбувається або вночі, в будівлі або на вулиці, з людьми або з монстрами.

Дивний розліт куль, що виник в» чистому небі ” через те, що там перестрілки йшли переважно на дистанції 20-30 метрів, повернувся до нормального значення. Далекі дистанції, снайперські гвинтівки і дробовики-все це, нарешті, назад знайшло сенс, як і підбір зброї під себе, під свої особисті смаки, тому що в минулих частинах серії головним критерієм для вибору ствола були патрони, що сипалися з ворогів, тому що торговці або не продавали кулі для рідкісних стволів, або їх було злочинно мало.

Тепер же продають, по-перше, майже всі необхідні типи і різновиди патронів, а по-друге, нехай їх кількість в магазинах і не підскочило, зате стріляти тепер доводиться рідше і гострого дефіциту не виникає, так що при великому бажанні ви можете зі старту замовити собі снайперську гвинтівку і користуватися їй.

Інтерфейс – це мабуть те, що найменше змінилося в грі, і тим не менш змінилося. Зброя і броню все так же можна прокачувати у механіків, правда кількість окремих апгрейдів зменшили, а для того щоб проводити поліпшення різного рівня складності майстру треба спочатку принести відповідні інструменти, шукати які належить самому герою без підказок.

Що стосується інтерфейсу, то нарешті додали кнопки швидкого використання, куди можна увіткнути і таблетки від радіації, і аптечку, і що-небудь з їжі, і для зброї тепер є два не фіксованих слота. Тобто ви можете тягати пістолет і рушниці, два різних пістолета, автомат і снайперську гвинтівку, що завгодно в поєднанні з чим завгодно. Броню розділили на окремі секції захисту торса і голови.

Все це зараз звучить, напевно, і дещо нудно, але моя мета в тому, щоб наочно показати і довести, чому саме третя спроба gsc, саме «поклик прип’яті» багатьма була охрещена як той самий stalker, якого ми чекали в 2007. Тому що це і був той самий stalker, тому що це була гра, яка затягувала в себе з головою і занурювала в ту саму атмосферу дослідження, від якої всі так забалділи в fallout 3, коли не знаєш, що тебе чекає за наступним поворотом.

Пригоди в “поклик прип’яті” вийшли, в принципі, такими ж одноразовими, але їх кількість, якість виконання, упор гри на атмосферу, все це не залишило байдужим нікого. Тим сумніше, що насправді прийом у «поклику прип’яті» був не самим привітним і урочистим.

«тінь чорнобиля» занадто сильно чекали, щоб технічні проблеми з грою на старті могли все зіпсувати. “чисте небо” навпаки занадто сильно всіх налякала своїм вибоїстим стартом, і до моменту виходу «поклику прип’яті» виявилося, що stalker не найсучасніша гра, і, за мірками шутера в тих років, вже не викликає тих емоцій, які могла генерувати ще два роки тому. А зараз вже вийшли дві частини call of duty modern warfare, п’ята частина resident evil.

І незважаючи на те, що» поклик прип’яті ” можна назвати самою цілісною і вивіреною грою в серії, її прийом виявився набагато більш спокійним, ніж того заслуговувала гра.

У квітні 2012 частина колишніх співробітників gsc заснувала нову студію vostok games, де вони зробили фритуплей шутер survarium, який багато в чому відсилається до легендарної серії. Навесні 2012 з’являлися чутки про те, що григорович продав права на серію stalker bethesda softworks.

У 2014 несподівано з попелу відродилася gsc, і вона повернулася не з порожніми руками. Основою грою, що продовжує лінійку культових проектів студії виявилася стратегія козаки 3.

15 травня 2018 весь вітчизняний інтернет, та в общем-то і не вітчизняний теж, знатно офігел. Сергій григорович у себе на сторінці у фейсбуці оголосив про те, що сиквелу stalker бути. Зараз вже вийшли трейлери другої частини. Нова гра буде створена на базі движка unreal engine.

Чому серія stalker знаходиться в такому положенні, в якому вона знаходиться зараз складно сказати. З одного боку дико сумно і сумно, що серія, ледь тільки намацавши твердий грунт під ногами, примудрилася провалитися під воду. І адже зовсім не факт, що григорович анонсував продовження доведе все це до кінця, так щоб виправдати роки очікування фанатів.

Люди, які брали участь у створенні “тіні чорнобиля” і конкретно движка x-ray після релізу гри пішли з gsc і заснували 4a games, яка пізніше породила іншу, поки не таку культову, але набагато більш стабільну серію ігор. Мова про метро 2033.

Здавалося б, підсумувати треба словами про те, що серія на даний момент швидше мертва, ніж жива, але як би не так. Магія stalker нез’ясовно ламає всі закони логіки і світобудови, тому що насправді серія ніфіга не мертва. Завдяки народній любові до мод, фестивалів страйкболістів.

Пишіть, що думаєте про всю серію.