Нова гра Bethesda – Fallout 76 – ще з першого дня анонса зустріла від шанувальників серії переконливу критику, глузування і закиди про тотальну продажність Тодда Говарда. Здавалося, що розробникам з Bethesda абсолютно плювати на витоки серії і єдине, що ними рухає – жага наживи і гонитва за актуальними трендами в ігровій індустрії. Але може не варто відразу ховати гру і дати Fallout 76 шанс? Ми вирішили ризикнути і урочисто заявляємо – більше жодного разу ми не поведемося на красномовні фрази і чесні очі Тодда Говарда. Детальніше про проблеми гри ви зможете дізнатися в нашому огляді Fallout 76.

У пошуках сюжету

Стартує гра в Притулок 76 – черговому підземному бункері, що приховує людей від жахів постапокаліптичного світу. Але на відміну від мешканців Притулку 101 з Fallout 3, готових сотні років проживати під захистом металевих стін, «сімдесят шосту» відрізняються меншою боягузтвом (читай – розсудливістю) і через 25 років ядерної війни відправляються на зустріч ядерної пустки, щоб відновити Америку. Загалом, всіляко дотримуються девізу «Make great America again».

Гравцеві випадає честь стати один з свіжоспечених дослідників нової Америки і розкрити численні секрети радіоактивного пустки. Одна з головних таємниць гри Fallout 76 – з’ясувати, що ж сталося з доглядачем притулку, який розкидав по залишках Західній Вірджинії численні голозаписи. Подібний підхід хоч і додає очок грі, адже наявність сюжету і який-ніякий мотиватор для дослідження світу вже краще, ніж стандартна мета для мультиплеєрних выживачей – «постаратися не померти», але сама подача сюжету – це, мабуть, найгірший кошмар будь-якого шанувальника оригінальної дилогії Fallout.

Несподівані сюжетні твисты, нелінійність або NPC не були помічені. Забудьте практично все, що ви знали про Fallout. Сюжет гри подається через численні голозаписи і повідомлення в комп’ютерних терміналах, і в цілому служить для однієї мети – навчити гравця азам геймплея. У деякому роді проходження Fallout 76 може повернути славні деньки Planescape Torment, коли доводилося напружувати очі і читати кілометрові рядки тексту. Ось тільки в порівнянні з майстерно написаним творінням Кріса Авелона, Fallout 76 – це графоманія п’ятикласника.

І не сказати, що велика кількість тексту або навіть його якість це така вже велика проблема. Адже безмовний текст непоганий у вигляді альтернативного засобу оповідання, але в новій грі Bethesda – це по суті основний спосіб подачі історії і завдань. Квести, або не дай бог якісь зачатки нелінійності? Вибачте, але тут ви звернулися не за адресою.

Обзор Fallout 76 - Радиоактивный мусор. Cadelta - Изображение 2

До речі про “безмовності”. Гра мене зустріла абсолютною мовчанкою. Як виявилася, версія Fallout 76 для PS4 може бути повністю позбавлена озвучки, що ще більше наближає гру до стандартних корейських MMO. Для вирішення проблеми довелося переставити мова консолі на англійську і тільки потім почалася закачка аудіофрагменти. Ох вже ця гра Fallout 76, завжди готова піднести несподіваний сюрприз.

Зустрічають по одягу

Вибравшись з Притулку 76 ми зустрічаємо сліпучу пелену світла, очі повільно звикають до яскравого сонця і ось, перед нами все той же рідний Fallout 4. Причому в частині стилістики гра виглядає чудово: кожна локація виділяється унікальними будівлями, знайомий сеттінг влучно б’є по ностальгії, дизайн мутантів як завжди дивує креативом, а місцеві багряні листяні ліси викликають приємні асоціації з Skyrim. Інша справа – технічна частина гри. Якщо в 2015 році здавалося, що движок Creation Engine (він же перероблений Gamebryo, на якому створювався Morrowind) виглядає бідно на тлі інших AAA-ігор, то відтепер вже немає сумнівів, що движку пора на спокій.

Обзор Fallout 76 - Радиоактивный мусор. Cadelta - Изображение 3

Велика кількість фарб і збільшена дистанція промальовування не можуть приховати ні посередніх текстур, ні всюдисущого блума, який змушує протерти ганчіркою екран, щоб хоч щось розгледіти в місцевих пейзажах, ні примітивної анімації, нагадує театр залізних дроворубів. Але варто зауважити, що візуальна відсталість – це тільки частина біди, більше пригнічує загальна технічна недопрацьованість проекту. Немов виріб із Early Access Стима Fallout 76 рясніє багами всіх забарвлень і масштабів. Частина з них можуть розвеселити (наприклад, ось цей бастард змішування кігтя смерті людини), інші похитнути психічний стан.

Обзор Fallout 76 - Радиоактивный мусор. Cadelta - Изображение 4

Прогулянка по постапоклалиптическому світу в 20 FPS і видовище з ворогів, переміщуються за сотні метрів і атакуючих гравця силою думки (анімація частенько дає збій)– звичайне явище в грі Fallout 76. Про такі стандартні проблеми, як відсутність реєстрації потрапляння пострілів в тіла супротивників і рушащиеся квести, коли потрібний предмет або провалився під землю, або зовсім не з’явився у зазначеної локації, навіть і згадувати неохота. Численні баги в Fallout 76 змушують сприймати гру як тривале бета-тестування, до якого можуть приєднатися всі бажаючі за «символічну» ціну 60 американських доларів.

Проводжають по розуму

Базис геймплея залишився незмінним з Fallout 4 – це все той же рай для колекціонерів лута і віртуальних архітекторів. На кожній локації розкидані сотні предметів, які обов’язково знадобляться у спробі зібрати найкраще спорядження, побудувати будинок і посадити дерево на просоченої радіацією землі. Правда з обіцянкою, що звести будівлю можна буде на будь-якій ділянці карти, не все так гладко, що стало помітно ще з Fallout 76 B. E. T. A. через перепади висот і нерівностей численних поверхонь знайти підходяще місце для розгортання будови буває не просто, до того ж залишилися і звичні проблеми Fallout 4, коли різні предмети інтер’єру відмовлялися стикуватися один з одним.

Обзор Fallout 76 - Радиоактивный мусор. Cadelta - Изображение 5

Ось тільки на відміну від четвертої частини, пропонує зрідка креативні квести і колоритних персонажів, Fallout 76 – це строката на вигляд, але всередині млява пустеля. Квести варіюються від інтригуючого «піди-принеси» до чудового «зачисти он той форт», а персонажі обмежуються безликими NPC в голозаписях, роботами та іншими гравцями, які часто замість комунікації зустрінуть вас автоматною чергою. Переважно агресивну поведінку інших гравців перетворює Fallout 76 в бідний аналог королівської битви. Бідний лише з-за того, що в колосальному за масштабом світі можуть поміститися всього лише 24 гравця.

Рідкісні перестрілки з іншими гравцями затьмарюються бойової складової, яка без будь-яких змін перекочувала з все того ж Fallout 4. У спадок дісталися просідання FPS, загальна неповороткість героя і дерганные анімації, а особлива родзинка Fallout 76 у вигляді численних багів нівелює практично всі позитивні емоції, які можна отримати від збройних сутичок. Знаменитий для серії V. A. T. S. так і зовсім став практично марним і виконаний у вигляді стандартного для консольних шутерів автоприцеливания.

Обзор Fallout 76 - Радиоактивный мусор. Cadelta - Изображение 6

Ідея з перками, які можна змінювати на ходу в залежності від ситуації коригувати білд головного героя – на перший погляд виглядає цікаво. Але питання: навіщо обмежувати здібності гравця, якщо в попередніх частинах серії можна було взяти все і відразу? У мене два варіанти: або для коректування балансу, або для подальшого продажу перков через реальні гроші. Не будемо забувати, що перкі випадають з лутбоксов, що в перспективі може відкрити для Bethesda золоту жилу для викачування грошей з казуальних гравців, які не бажають витрачати час на прокачування.

Підсумок

Якщо після прочитання огляду на Fallout 76 у вас склалося враження про гру, як тотальний провал, то зовсім не все так плачевно у нового дітища Тодда Говарда. Від гри можна отримати певне задоволення, якщо оцінювати Fallout 76 як віртуальну екскурсію по визначних пам’ятках постапокаліптичного світу. Та й наявність кооперативу зі своїм життєдайним справою справляється, адже, як відомо, з товаришем цікавіше дивитися навіть як фарба сохне, і тим більше грати в новий «Фолл».

Обзор Fallout 76 - Радиоактивный мусор. Cadelta - Изображение 7

Але абсолютно байдуже ставлення не тільки до канонів серії, але і до кінцевого споживача, коли під виглядом AAA-ігри за $60 гравець отримує кишить багами шматок коду в знайомих декораціях, змушує назвати Fallout 76 нічим іншим як радіоактивним сміттям. Даний злочин в 2018 році випускати настільки неотполированное диво, та ще й просити за нього гроші.

Дивіться також і .

Джерело: http://softik.net.ua/