Компанія compile hearts добре відома серед фанатів японських ігор. В її портфоліо є безліч різних проектів, але вийшло, що більше половини створених нею ігор так і не знайшли путіна захід. Деякі тайтли були розроблені виключно дляяпонського ринку, реліз інших сильно затримувався через роботу надлокалізацією, а третім завадила боротьба сучасного суспільства занравственность і толерантність. Подібна доля спіткала і сериюданжен-кроулеров mary skelter, обидві частини якої були заблоковані в багатьох регіонах, в тому числі і на території российскойфедерации. На жаль, не обійшла стороною цензура і фінальну частину трилогії, що отримала нехитру назву mary skelterfinale .

В основі сеттингу і сюжету оригінальних mary skelternightmare і mary skelter 2 лежало кілька стовпів,серед яких можна виділити два найголовніших. Першим являютсягероі, що представляють собою своєрідні “реінкарнації” персонажейразлічних казок. Це, наприклад, джек з казки про бобовийстебель, оцуу, що прийшла з японського фольклорного переказу«журавлиная подяка», і хамельн, образ якої заснований нанемецкой народній пісні «гамельнський крисолов». Другим головним “обличчям” серії стала “жива в’язниця” (jail) — раптово виникло наместі величезного мегаполісу величезна істота, рухоме лише своіміжівотнимі інстинктами. Усередині в’язниці всім заправляють “мерхени” – монстри, які є наглядачами і катами всіх спійманих людей.

Місцева історія знову повертає нас до джека, аліси та інших кровавимдевам, які після фіналу оригінальної гри нарешті смогливыбраться зі свого ув’язнення. Тільки ось на поверхні їх ожідалне яскравий і барвистий світ, а млява пустка і гори мертвихтел. Ворожість нового світу у всій своїй красі показала ігруппіровка дівчат-войовниць «рожева різанина» (massacre pink), чтобез попередження нападала і вбивала всіх попалися їм під руку.уникнути подібної долі допомогла вже серйозно поранена хікарі, яка створила безліч порталів, що розмітали всіх людей, що вижили, нововим, не менш небезпечним в’язницям. Чи зможуть вони поодинці вижити в цих ще більш непростих умовах і назавжди покінчити з етимкошмаром?

Запускаючи mary skelter finale, необхідно чітко усвідомлювати, що ігране даремно зветься заключною частиною серії. Справа в тому, щооригінальна дилогія несла в собі величезний пласт інформації,яку творці просто не могли повторно піднести в триквелі.для гравців, не знайомих з лором серії, старт finale виявиться дуже різким і важким — гра разом знайомить нас з кількома десяткамиперсонажів, які своїми розмовами лише підкидають все большевопросов. Хто такі джек і клара? що з себе представляетосвобожденний квартал? і, нарешті, чому оцуу так захоплена? автори розуміли, що далеко не на всі наявні вопросыигра зможе відповісти правильно і додали в ігрове меню пункт«before story», що містить абсолютно всі кат-сцени і розмови ізоригінальних ігор.

Зав’язка з безліччю розділених героїв стала однією з центральнихтем триквела, знайшовши своє відображення не тільки в його сюжеті, але і вгеймдизайні. Сама гра є класичним представітелемданжен-кроулеров з одним яскравим відмінністю – під контролем ігрокатеперь знаходяться кілька героїв. Перемикатися між нимипридется постійно, адже важелі відкривання дверей завжди находятсяна території іншого загону. Якщо ж розглядати finale з точкизренія геймплея, то багатошарова структура, якій славілісьорігінальние гри, переїхала в тріквел майже без змін, щоявляется швидше плюсом, ніж мінусом. Як і личить любомупредставнику жанру, в підземеллях нас чекає величезна колічестволовушек, прихованих локацій, бонусів і скринь. На місці залишилися ідо певного часу безсмертні кошмари-особливо сильні монстри, що патрулюють поверхи в’язниці. Втекти від них можна, просто вийшовши за межі їх зони видимості, з тією лише застереженням, що ці створіння завжди видно і рухаються по карті в режимі реального часу.

Незмінними залишилися і покрокові битви, в яких чимала роль «крові» і «псування». Під час бою на героїнь потрапляє кров смонстров, і при заповненні відповідної шкали вони переходять в режим різанини (massacre mode), що збільшує шкоди і дає доступ кунікальним скіллам. Якщо ж кров була спочатку подвергнутапорче,то героїні впадають вже в режим берсерка (blood skelter), стаючи некерованими машинами вбивств, здатними уничтожітьдаже свого союзника. Єдиний порятунок-очистити діву за допомогою кривавого юнака або «злизати» однієї з героїнь зіпсовану кров, отримавши натомість невеликий бафф. Нововведеним прокляттям тут стали комахи, які рандомно блокують доступ до базовимфункциям і різним здібностям героїнь. Позбутися від них можнопростим, але не завжди можливим способом — необхідно окропитигероїню кров’ю мерхена або кошмару. Тільки ось як вчинити вголос, коли у постраждалої заблокована саме функція атаки?гра періодично підкидає подібні питання, змушуючи самому знайти відповідь в грамотно побудованих механіках.

Подбали розробники і про тих, кому ці механіки здадутсяслішком легкими і простими. Жива в’язниця отримала свою назву непросто так: вона здатна відчувати голод, хіть і сон.задовольняються ці бажання за рахунок знищення монстрів,знаходження «сердець» і переміщень по підземеллям. При заповненніішкали активується рулетка з випадковими бонусами, здатними датьнебольшую фору загону. Новий “тюремний контроль” впливає на простоеувеліченіе шансу появи на барабані потрібних гравцеві ефектів.другою новинкою стали “тюремні випробування”, суть яких зводиться до зменшення складності гри за рахунок зниження характеристик групи або відказу від будь-якого функціоналу гри, як, наприклад, возможностьсохраняться або використовувати міні-карту. Кожне з випробувань має свою позитивну сторону. Наприклад, збільшення сили мерхеновна 65% дасть приріст до досвіду в 40%, а зниження удачі персонажейнеізбежно спричинить збільшений шанс випадання предметів.

Ще більшу різноманітність в геймплей вносить система прокачування. Навик гравцеві надається можливість зміни професії всіхпідконтрольних героїнь і тонка настройка їх навичок, поліпшення ізамени обмундирування, а також переливання крові, що дає особиебаффи і здібності. Але крім позитивних рис, прокачкаперсонажів стає і каменем спотикання. Як ми пам’ятаємо, у нас впідпорядкуванні знаходяться кілька загонів, спочатку кардинальноразних за своїм наповненням і здібностям. Картина змінюється споявленіем можливості зміни професій, трохи стирає разлічіямежду персонажами. Згодом це призводить до приблизно однаковоїструктури у всіх загонів – відносно схожі вміння, професії іманера ведення бою, що не дуже добре позначається на монотонномгеймплее, що є своєрідним бичем всіх данжен-кроулеров.

вихід на біс

Версія для sony playstation 4,крім більш чіткої деталізації, володіє ще й повновагим трофейний списком, здатним затягнути все на добру сотню годин. Його закриття зажадає від ігрокаувідеть всі кінцівки гри, заповнити бестіарій і виконати вседополнітельние завдання. Крім цього, гравцеві необхідно будетдовести відносини з усіма дівчатами до максимуму і разблокіроватьвсе їх можливі професії.

Не поскупилися розробники і на додавання в гру візуальнихновелл love prison tower mary skelter і love prison tower maryskelter: true end, раніше доступних лише гравцям, предзаказавшімяпонскіе версії mary skelter 2 і mary skelter finaleсоответственно. Перша оповідає про будні середньої школи» верховнаякровь”, поруч з якою височіє моторошна тюремна вежа. Средіученіков з’явився слух, що якщо біля підніжжя в’язниці пара признаетсядруг одному в любові, то вони виявляться пов’язаними навіки. І теперьджеку залишається лише вибрати ту, з якої і здійснить підйом на етубашню. True end ж є канонічно-фансервісним закінченням серіімагу skelter, що до закінчення оригінальної гри представляє ізсебя лише якийсь симулятор побачень, в якому джек запрошує напляжне побачення одну з кривавих дів.

Не можна обійти стороною і технічну сторону проекту, адже це тотсамий випадок,коли гра відмінно себе почуває як в стаціонарному, так і в портативному режимі. У ній немає явних падінь кадрової частоти, як немає і критичних багів, здатних зламати проходження.але варто подивитися на запис ігрового процесу, знятого на sonyplaystation 4, і стає очевидно, що версія для nintendoswitch виявилася трохи спрощена вВізуальному плані. Виражається в деякому “милі” і меншій кількості деталей на локації.

Також хочеться відзначити і не найкраще призначення кнопки пропуску розмов на вкрай чутливий тригер l. Виникає даннаяпроблема лише при грі в портативному режимі, де хапається на місце тригера. При використанні док-станції і procontroller’a цієї проблеми немає. Благо, в грі передбачений текстовий лог, в який заносяться всі останні розмови.

Огляд написаний за цифровою версією гри для nintendo switch, наданої редакції видавцем. Всі знімки екрану, що використовуються в матеріалі, зроблені безпосередньо автором статті на зазначеній платформі.