Стрімкий перехід на електротягу не обіцяє нічого хорошого для рядових автовласників в тих регіонах, де щільна міська забудова позбавляє більшість з них регулярного доступу до зарядних станцій. Витрати на розвиток зарядних мереж бізнес поки повністю взяти на себе не готовий, в цьому питанні він розраховує на підтримку влади, а у муніципалітетів на це просто немає коштів.

Джерело зображення: reuters

Влада нью-йорка в квітні цього року підрахували, що для реалізації плану щодо відмови від продажів нових легкових машин та комерційного транспорту на двс до 2035 року на розвиток мережі зарядних станцій доведеться витратити $500 млрд. Зараз в цьому мегаполісі не більше 1580 зарядних станцій при наявності не менше мільйона автомобілів, які не мають виділеного місця для паркування, передбачає можливість підзарядки тягової батареї.

Не краще йдуть справи і в великобританії. У столичному лондоні, наприклад, до 76% приблизно десятимільйонного автопарку ночує на вулицях уздовж тротуарів. По всій великобританії цей показник досягає в середньому 40 %, стільки ж американців не мають власного будинку з гаражем, де можна було б зарядити автомобіль. Виходом може стати організація зарядних пристроїв середньої потужності, що ховаються в колонах, втоплених в тротуар або розташованих всередині стовпів вуличного освітлення. По обидва боки океану вже працюють стартапи, що пропонують подібні рішення. У більшості випадків потужності такого пристрою досить для заповнення заряду батареї середньостатистичного електромобіля за одну ніч.

Вартість одного зарядного пристрою зараз вимірюється тисячами доларів, тому для створення розвиненої мережі муніципальній владі доведеться виділити істотні кошти на розвиток зарядної інфраструктури. За оцінками учасників ринку, в густонаселених районах європи до 60% автовласників можуть потребувати регулярного використання подібних вуличних зарядних пристроїв. Для безпроблемної експлуатації електромобілів їх власники повинні мати рівноправний доступ до пунктів зарядки, безвідносно свого соціального статусу і добробуту. Вирішення інфраструктурних проблем у цій сфері має взяти на себе держава, як вважають налаштовані на співпрацю з ним учасники ринку.