Фахівці швейцарського федерального технологічного інституту в цюріху (eth zurich) продемонстрували пілотну версію системи, здатної виробляти пальне буквально з води, повітря і сонячного світла. Пристрій захоплює з атмосфери вуглекислий газ і воду і використовує енергію сонця для створення «вуглецево-нейтрального» палива.

Джерело зображення: ethz.ch

Відсутність масових екологічно безпечних технологій уповільнює перехід на зелену енергетику. Рішенням можуть стати синтетичні види палива, багато в чому схожі на викопні вуглеводні. При цьому вони є відновлюваним ресурсом і здатні повністю або частково замінити традиційні види пального у вже існуючій енергетичній інфраструктурі.

В ході нового дослідження співробітники eth zurich розробили і протестували систему, здатну виробляти подібні види палива — при їх спалюванні викид вуглекислого газу не перевищує обсяг вуглекислого газу, забраного з атмосфери при виробництві. Таким чином атмосфера хоча б не забруднюється ще більше.

Система складається з трьох модулів-захоплення газу, сонячного перетворювача і перетворювача синтетичного газу в рідкі вуглеводні. Перша секція забирає повітря, поглинаючи містяться в ньому діоксид вуглецю і воду, у другій сонячна енергія використовується для запуску хімічних реакцій і створення синтез-газу — суміші водню і моноксиду вуглецю. Газ може використовуватися як сам по собі, так і перероблятися в третьому модулі в гас або метанол.

Для тесту концепції дослідники встановили на даху будівлі невелику систему потужністю 5 квт. Працюючи по 7 годин на день з періодичним сонячним освітленням, система змогла згенерувати 32 мл метанолу щодня.

Хоча це дуже небагато, в команді заявляють, що продемонстрована тільки працездатність концепції і система може бути масштабована для комерційного використання. Великий завод може являти собою ціле поле “концентраторів”, що фокусують світло на центральній вежі. За розрахунками вчених завод, що використовує систему з 10 полів концентраторів, кожен з яких генерує 100 мвт сонячної енергії, зможе виробляти 95 000 л гасу в день. Цього достатньо, щоб забезпечити авіалайнер рівня airbus a350 паливом для польоту з лондона в нью-йорк і назад.

Для того, щоб повністю покрити потреби всієї авіації в гасі, за розрахунками вчених необхідно покрити відносно невелику площу — «всього» 45 000 квадратних кілометрів. На жаль, початкові витрати роблять таке паливо більш дорогим, ніж те, яке вони покликані замінити, тому для реалізації проекту будуть потрібні субсидії і стороння підтримка.