Можна не любити Mircosoft за багато погані речі, які вони роблять або робили в свій час. Взяти той же Game for Windows Life, який активно заважав грати всім нам, поки існував. Але компанію не можна не любити за те, що вони придумали таку річ як ігрові досягнення або ачівкі. Сьогодні ачивменты стали ігровим наркотиком сучасності. Їх можна знайти в будь-якій кількості вигляді, на будь-який смак.

Все почалося з Xbox…

…який фатально провалився і програв битву консолей. З виходом Xbox 360 також були подібні побоювання, адже у конкурентів зі сходу було більше ексклюзивів, Blu-ray і заточка під сенсорне керування. Але у Microsoft було пару козирів, такі як супутникове ТБ і підписка на Xbox LIVE принесла Гейтсу мільйони.

Як виявилося, приставка витримала битву і навіть вийшла переможцем, але це не зупинило Майкрософт від того, щоб добити весь світ і викотити на огляд геймерів ігрові ачивменты – прості маленькі зображення, які іноді з’являються і в жартівливій формі хвалять тебе. Копнув ногою курку двадцять разів – отримай досягнення «Друг тварин».

Так все і почалося в 2005 році в Gamerscore, надбудовою в Xbox LIVE. Тепер ця система поширилась в усі куточки цифрових платформ з іграми.

Приємна нажива

Секрет геніальності простий – всім подобається, коли їх хвалять. Маленьке зізнання тебе крутим хоч і від програми гріє душу. Насправді це проста психологія. Людський мозок схильний до виконання і подолання певних поставлених завдань таким чином, щоб вони були вирішені остаточно.

Коли ти отримуєш досягнення – воно як чіткий тригер дає мозку зрозуміти, що ти виконав поставлене завдання, вирішив проблему і отримав винагороду, від чого виділяється трішечки гормону радості в організмі. Крім того, коли тобі дають кілька перших ачивік майже задарма – починаєш хотіти отримати більше.

Ачівкі у відеоіграх і їх повне відкриття, свідчить чітким розумінням того, що ти підкорив гру і виконав всі поставлені перед тобою задачі, а також набрав трофеїв. Це той самий виклик, який легко прийняти, не хочеться кинути і він точно буде винагороджена.

Розмір має значення

Крім того, ачивменты грають роль в соціальному аспекті. Багато геймери підкреслюють великою кількістю рідкісних ігрових досягненням свій статус професіоналів, а не казуалів. Сьогодні своєю сторінкою в стиме і кількість досягнення геймери міряються своїм віртуальним ігровим, назвемо це – достоїнствами.

achivment xbox

Тобто, крім особистого задоволення, ми маємо ще й фактор «подивіться на мене, який я крутий».

Полювання повинна продовжуватися

Насправді вони також посприяли становленню нової культи в ігровому співтоваристві, а саме ачивмент хантеров. На ютубі до цих пір дуже популярні туторіали на тему того, як відкрити те або інше досягнення. Вони стоять на ряду з спидранерами і мають великі фанатські бази. Сьогодні існує 5 типів цього наркотику, за яким полюють:

  • Сюжетні – за проходження сюжетної компанії
  • Соціальні через певну взаємодію з іншими гравцями
  • Тактичні – за виконання специфічних дій
  • Освітні – за розвідку, відкриття спеціальних локацій, всієї карти і взагалі любов до географії та історії і розширенню лора в грі.
  • Героїчні – вчинення супер складного дії, убивши на це купу годин

смешные ачивки

Ти можеш досягти всього!

Також ще одна важлива зміна – розширення геймплея і підігрів інтересу геймера до дослідження. Вони допомагають урізноманітнити геймплей і роблять його цікавішим. Так, наприклад, в Far Cry досягнення підштовхують пірнати на максимальну глибину, спалювати гектари тропіків з вогнемета, стрибати вводу з дельтаплана – тобто підштовхують гравця користуватися механіками на повну з користю і задоволенням, що збільшує проходження гри в кілька годин.

А якщо розробник вставляє їх з розумом не сильно багато і не занадто мало – це істотно підвищує інтерес до її дослідження. І, звичайно, ачівкі є величезним полем для стьобу. Наприклад, вибивши максимальний рівень в Call of Duty: World at War убивши на це сотні людиногодин, гра дасть тобі досягнення: «Вийди як ти друже на вулицю!». Або як у Deadpool ти отримуєш досягнення за те, що просто встаєш з дивана.

Deadpool

Вони можуть знизити рівень чітерства в іграх, наприклад, даючи ачивку спеціально за проходження без використання чітів як в синглі так в онлайні.

Трохи фактів

А точніше 5 фактів про досягнення:

  • Завдяки досягненням у відеоіграх трохи впав рівень піратства, так як ачівкі є тільки в ліцензійних копій ігор.
  • Юзери Play Station звикли вибивати не досягнення а «трофеї», тому що Sony.

achivment PS4

  • Не дивлячись на те, що вони поширені майже на кожній платформі типо стима, їх іноді вводять в дуже самостійні ігри з великою кількістю гравців як WoW.
  • В середньому для кожної гри золотий стандарт від 40 до 50 досягнень
  • В Xbox коли то ввели систему досягнення не тільки ігри, але і в ТБ сітку, наприклад подивився «У всі тяжкі» отримай досягнення «Кашовар мета».

Підсумок

Не дивлячись на те, що досягнення були придумані ще піонерами і американськими скаутами, тільки одні отримували значки, а інші нашивки, які по суті нічого не значили, вони підкреслювали твою незвичність і статус того, що ти зробив щось, чого не зробили інші. У світі геймінга все точно також, тільки в більш захоплюючому ключі, ось чому нам так подобається.

Вітаємо! Ви відкрили досягнення: «Любитель читати до кінця»

Джерело: http://miranda.org.ua/